Rolls-Royce-företag anlitar Zebra för allt sitt marknadsföringsmaterial

By | Okategoriserad
Zebra jobbar just nu för ett företag som servar och renoverar Rolls-Royce. Företaget Rohdins Classic Car har specialiserat sig på renoveringar, service och reparation av veteran-, sport-, och klassiska bilar i allmänhet och i synnerhet Rolls-Royce och Bentley. Rohdins Classic Car har ett stort antal specialverktyg till dessa bilar och säljer även reservdelar samt säljer och förmedlar kundbilar. Anders Rohdin som äger Rohdins Classic Car har erfarenhet av närmare 200 bilrenoveringar. Bland annat har Anders Rohdin helrenoverat Antonia Axson Johnsons gamla Rolls-Royce från 1927 i en total fram-off renovering där absolut allt är genomgånget och återställt till nyskick. Zebra har gjort den klassiska logotypen, visitkort, brevpapper och kuvert samt en avancerad hemsida där det bland annat finns en särskild avdelning med eget utbud av begagnade specialbilar.

Hemsida och öppningskampanj för Tandläkarhuset Grästorp

By | Okategoriserad
Det nya Tandläkarhuset hittar du på Oskarsgatan 26, mitt emot Kulturhuset, i f.d. Postens gamla lokaler. "Allt är nytt i inredningen och vi har byggt nya fräscha mottagningsrum. Det finns även en inglasad ljuddämpad lekhörna för de minsta och ett trevligt väntrum. Hos oss får du alltid ett vänligt bemötande av vår kunniga personal samt att vi prioriterar avtalade tider mycket högt", säger René. Zebra har gjort den avancerade hemsidan som bland annat har koppling till ett tidsbokningssystem där man kan boka tid själv. Zebra gjorde även en postutskickskampanj till 12800 hushåll runt Vara och Lidköping, öppningsannonser i Nya Lidköpings Tidning, skapade ett företagsutrymme med karta och bilder hos Google samt en byggde en plats för Facebook i sociala medier. Det finns även möjlighet att ta en virtuell rundvandring med 360-gradersbilder inne i mottagningen. Den spännande 360-gradersfotograferingen har Zebra gjort med en specialkamera, se "Nyheter", där vi kopplar ihop flera 360-bilder.

Zebra har gjort Strand VVS nya produktkatalog på 160 sidor

By | Okategoriserad

År 2000 kom miljölarm om bly i mässingsblandare, hur det kan påverka framförallt barns utveckling, samt svårigheter med att återvinna mässingen vid slutanvänd produkt. Strand började då utveckla ett eget köks-, badrums- och duschblandarsortiment av rostfritt stål. De rostfria blandarna är designade i Sverige och är tillverkade av helt blyfritt, rostfritt material och är till 100 % återvinningsbara. Strand VVS marknadsför nu dessa under eget varumärke.

Strand VVS har sitt huvudkontor i Västra Frölunda, Göteborg och är ett företag som sedan nästan 60 år tillbaka designat och tillverkat produkter inom möbel- och VVS-branschen, med funktion, design, service och miljö som ledord.

Nu introducerar Strand VVS en serie nya blandare, duschar och disklådor samt sjösätter konceptet ”Stainless Living”, som betyder ett friskare liv tillsammans med rostfria produkter. Förutom rostfria blandare så marknadsförs en serie disklådor i rostfritt samt sjukvårdsprodukter och trädgårdsplattor.

Nu lanseras också Ozonblandaren. En sköljning med Strands unika patenterade ozonblandare avlägsnar bakterier, mikrober, bekämpningsmedel och andra kemiska restprodukter till 99,9% på bara några sekunder. Ozonet blandas i vattnet och ”slår sönder” de skadliga ämnena. Ozonblandaren tar också bort oönskade lukter från t ex vitlök, räkskal och andra starka odörer. Därför behövs heller ingen handsprit.

Ozonerat vatten fungerar dessutom som en utmärkt naturlig hudbehandling som ger en mjukare och friskare hud. Ozonet bryter ner bakterier och virus och är mycket bra vid till t.ex. tandborstning, ansiktsrengöring och handdesinficering. Platser som storkök, restauranger, bagerier, sjukhus, skolor och veterinärer etc. är exempel på miljöer där Ozonblandaren gör stor nytta. I hemmiljö kan man använda ozonblandaren i sitt eget kök eller badrum. I offentliga miljöer där många människor och djur vistas, frodas och sprids bakterier och virus. För att undvika smittspridning är hygienen oerhört viktig och ozonkranen kan desinficera och döda bakterier på ett ögonblick. Det aktiva ozonet tillverkas direkt av blandaren och behöver aldrig fyllas på.

Zebra Reklambyrå har hjälpt Strand VVS med att ta fram layouten och bilderna till en ny huvudkatalog på 160 sidor som just är färdigtryckt och lanserad. Strands produkter finns hos en lång rad återförsäljare i Sverige.

 

Klicka här för att komma till vår portfolio om lanseringen.

Klicka här för att se katalogen

En upplevelse i 360°, Live streaming.

By | Okategoriserad
Zebra har nu möjligheten att erbjuda en tjänst som kallas för 360-gradersfotografering. Följ med in i framtiden och låt oss skapa bilder till dig med 360 grader. Med vår specialkamera kan vi filma eller fotografera sfäriskt och därmed skapa en rundsikt för att till exempel visa olika rum i en villa eller lägenhet, visa en butikslokal, industrilokal, ett badhus, en sporthall och så vidare. Det här är perfekt för företag som vill visa upp något ur en vinkel som vanliga kameror inte kan klara av. Metoden passar också utmärkt för att visa upp en ny produkt utvändigt eller invändigt. Vi kan sedan dela med oss av materialet via en hemsida, sociala medier eller andra kanaler. Välkommen att kontakta oss för mera information.

Scania ändrar utseende

By | Okategoriserad

Scania har fått en ny varumärkesidentitet. Alla delar har genomgått förändring – till och med den klassiska symbolen Gripen har uppdaterats. Den nya symbolen har nu fått ett mera tredimensionellt utseende, samtidigt som guldkronan blivit till silver. "S-et" i Scania är även det förändrat till en mer lutande backe, vilket i sin tur betyder att alla skyltar måste bytas ut. Den nya profilen presenterades i samband med lanseringen av Scanias nya generation lastbilar i augusti. Ett stort fokus för Scania är hållbarhet, vilket ska speglas i den nya identiteten. Färgpaletten är därför förändrad och har bland annat fått nya toner av grått och grönt. Grönt för att bättre kommunicera företagets miljöfokus. Ett eget typsnitt är också framtaget – Scania Sans. Det här påverkar Zebras arbete med Scania Corporate Identity Material som visas över hela världen och vi arbetar som bäst med det just nu.

Lansering av Scanias nya lastbilsserie på Elmia i Jönköping

By | Okategoriserad
Det rådde fullständigt publiktryck när skynket föll för Scanias nästa lastbilsgeneration under bolagets premiärvisning på Elmia Lastbil, den 24 augusti 2016. För första gången på 21 år presenterade Scania en helt ny lastbil. En bil som är resultatet av tio års utvecklingsarbete och projektkostnader på runt 20 miljarder kronor.

Mängder av mässbesökare och utställare var samlade för att se när duken föll och den nya lastbilen blev offentlig. Avtäckningen skedde i dubbla upplagor, en ute och en inne; båda var synkroniserade och skedde exakt samtidigt.

– Vi känner en stor stolthet att vi får vara här, att vi får vara i Sverige och att vi dagen efter världslanser- ingen kan visa att Sverige verkligen är hemma- marknaden för Scania. Det är jätteviktigt för oss, intygar företagets svenska kommunikationschef Peter Kaméus, som menar att lanseringen tar koncernen in i en ny tidsera. – Det är en helt ny plattform. Även om det delvis ser ut som förut, vilket är en styrka eftersom det signalerar Scania, är allting ändrat. Går du in i bilen och tittar på förarplatsen är den flyttad lite till vänster och framåt, allt för att ge föraren bättre utrymme och känsla. Vi har också fått bättre kvalitet i inredningen. – Det är också en förbättrad motor. Det är samma drivlina, men vi har märkt att bränsleförbrukningen i och med den nya aerodynamiken på hytten kan minska med så mycket som fem procent. Kanske ännu mer. Så det är mycket som är gjort. Jag tror att den nya 500:an blir en riktig favorit, säger Peter Kaméus.

Lanseringen av Scanias nya lastbilsserie i Paris

By | Okategoriserad
På tisdagskvällen den 23: augusti, kl 19.40 visade Scania upp sin nya lastbil för första gången. Scania livesände lanseringen från Paris på weblänk och Zebra höll kvällsöppet för att bevaka det stora eventet. Den nya lastbilsgenerationen som nu visas upp är historisk – enligt Scania är det den största satsningen i bolagets 125-åriga historia, skriver man i ett pressmeddelande. 20 miljarder kronor har investerats i utvecklingen som tagit 10 år. Utvecklingen har skett i Södertälje, och i Oskarshamn, där man skapat en helt ny parallell karossverkstad och ett nytt måleri, till en kostnad av drygt 2 miljarder kronor. Lägre bränsleförbrukningen, bättre aerodynamik och uppkopplade tjänster är några av nyheterna i den nya lastbilsrangen.

“Det är som att sitta i ett eget litet rum… Jag hör ljuden svagt fast ändå är det helt tyst.” Anna, 8 år

By | Okategoriserad
FÅR VI BE OM STÖRSTA MÖJLIGA TYSSSTNAD... Sekretessen har varit central i möbeldesignern Charles Strands tankar om att skapa avskildhet på offentliga platser. När Charles fick idén om en ny produkt, en idealisk viloplats för stressade själar på flygplatser, bibliotek, tågstationer, konferensanläggningar och andra offentliga platser där det rör sig mycket människor, så satte han igång att förverkliga den. Resultatet blev ”Charles Strand Audio Secrecy Chair”. Genom sin form och kraftiga isolering har stolen blivit ljudisolerande mot omvärlden, insynsskyddad och mycket behaglig att vistas i. När man sätter sig i den känner man sig omsluten av väggar och tak och skönt avskild från omvärlden. Det kan också vara skönt att veta att ingen kan snegla över axeln på dina företagshemligheter. Man kan till exempel jobba på sin dator med hemliga dokument, surfa ostört – ingen kan se din skärm, prata i mobiltelefon om känsliga ämnen utan att bli avlyssnad eller störd av omgivningen, eller bara vila, slumra eller meditera. Stolen är extra ljudisolerad runt ovandelen och kan förses med Wi-Fi så att du trådlöst kan använda de inbyggda högtalarna från din mobil eller dator, samt att aktuellt ladduttag kan väljas om så önskas. Färger, material invändigt och utvändigt, typ av fot samt utrustningsnivå kan väljas vid beställning i en mängd olika kombinationer.

Zebra hjälper Scania med ny version av ”Scania Corporate Identity Material”.

By | Okategoriserad
Zebra har just färdigställt en ny version av katalogmaterialet "Scania Corporate Identity Material" för 2016. Den har blivit uppdaterad och nya produkter har lagts till, bland annat detta snygga Scania väggur med inbyggd hygrometer och termometer. Vägguret har redan blivit en storsäljare för Scania. Den är tänkt att kunna hängas på väggen i t ex Scanias försäljningshallar eller kontor runt om i världen.